Το Κοτόπουλο και τα μυστικά του

Το κοτόπουλο έχει υψηλή θρεπτική αξία. Είναι μια από τις καλύτερες τροφές. Πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, αμέσως μετά από το ασπράδι των αβγών και το γάλα.

Το ψάρι, φυσικά, παραμένει χωρίς καμία αμφιβολία πρώτο.

Η διατροφική αξία του κοτόπουλου είναι πολύ μεγαλύτερη της εμπορικής του τιμής. Δείκτης αναγνώρισης είναι η μεγάλη παγκόσμια κατανάλωσή του.

Η πρώτη καταγραφή πωλήσεων κοτόπουλου που έγινε στις ΗΠΑ (1934), έδειξε ότι οι πωλήσεις πλησίαζαν τα 30 εκατομμύρια κιλά ετησίως. Πρόσφατα αυτές, υπερέβαιναν τα 40 εκατομμύρια κιλά ημερησίως.

k-5

Το κοτόπουλο δεν έγινε τόσο δημοφιλές μόνο λόγω κόστους. Οι πρωτεΐνες του είναι θρεπτικές, φιλικές -δεν προκαλούν αλλεργίες- και εύπεπτες.

Τα 100 γρ. κόπουλο καλύπτουν περίπου το 50% των ημερησίων αναγκών σε πρωτεΐνες στους άνδρες και το 65% στις γυναίκες. Η διαφορά οφείλεται στη μικρότερη μυϊκή μάζα των γυναικών.

Οι πρωτεΐνες του απορροφούνται 100%. Η υπερκατανάλωση όμως πρωτεϊνών που κάνει ο σύγχρονος άνθρωπος δεν συνίσταται. Αυτές προκαλούν προβλήματα στα νεφρά (υψηλή ουρία), ενώ ταυτόχρονα μετατρέπεται σε λίπος η πλεονάζουσα ποσότητα. Το ανθρώπινο σώμα δεν διαθέτει “αποθήκες” πρωτεϊνών. Διαφυλάσσει μόνο το λίπος, μετατρέποντας σε αυτό κάθε πλεονάζουσα τροφή.

Το κρέας του κοτόπουλου χαρακτηρίζεται από τον μικρότερο αριθμό θερμίδων συγκριτικά με το μοσχάρι και με τα λιγότερα λιπαρά και χοληστερίνη. Η αφαίρεση της πέτσας εγγυάται σημαντική μείωση θερμίδων, αν και η μείωση της χοληστερίνης που συμβαίνει, δεν είναι ποσοτικά ανάλογη.

k-3

Το στήθος περιέχει λιγότερες θερμίδες από το μπούτι που οφείλει τη νοστιμιά του στα λιπαρά των μυών. Τα λιπαρά του κοτόπουλου είναι πολύ πιο “φιλικά” και χρήσιμα από ότι του μοσχαριού.

Το κοτόπουλο έχει περισσότερα λιπαρά οξέα από ότι το μοσχάρι που είναι κορεσμένα (ανθυγιεινά).

Το μοσχαρίσιο κρέας ίσου βάρους έχει 3 φορές μεγαλύτερη ποσότητα λιπαρών.

Σημαντικά προβλήματα προκύπτουν από το τρόπο που ψήνεται, π.χ. 6 “νάγκετς” κοτόπουλο των fast food περιέχουν 270 θερμίδες, αντί των 165 θερμίδων του ψητού στήθους, και 15 γραμμάρια λίπους, από το οποίο, το περισσότερο προέρχεται από τα υδρογονωμένα έλαια που προστίθενται στο τηγάνισμα.

k-4

Πολύ πιο ανθυγιεινά είναι τα “συκωτάκια”, ενώ λανσάρονται ως πιο κατάλληλα επειδή περιέχουν λιγότερες θερμίδες. Περιέχουν, όμως, 631 mg χοληστερίνης, ενώ ίσης ποσότητας στήθος κοτόπουλου περιέχει μόνον 85 mg χοληστερίνης.

Θ.Γ.

Πηγή πληροφοριών: Η Διατροφή Σήμερα

[Total: 1   Average: 5/5]