Τα ταξί στην Αβάνα

Φωτογραφία: Reuters/Phil Noble

Οι εντυπωσιακές αμερικανικές λιμουζίνες του ’50, Chevrolet, Plymouth και Ford, σύμβολα της σοσιαλιστικής Κούβας, που από τη μια στιγμή στην άλλη έγιναν ταξί, κινδυνεύουν να εκλείψουν.

Ο εκσυγχρονισμός των συγκοινωνιακών μέσων, ο τεχνικός έλεγχος, οι υποχρεωτικές διαδρομές και οι προκαθορισμένες τιμές, έθεσαν φραγμούς στην ασύδοτη εξάπλωση των ανάλογων ταξί. Το φαινόμενο αυτό, ξεκίνησε περίπου πριν 8 χρόνια, όταν η κυβέρνηση της Κούβας απέλυσε περισσότερους από μισό εκατομμύριο ανθρώπους, το 1/10 του εργατικού δυναμικού της χώρας, προκειμένου να τους ενθαρρύνει να δραστηριοποιηθούν στον ιδιωτικό τομέα.

Έτσι, περίπου 600.000 Κουβανοί έγιναν ξαφνικά «cuentapropistas», αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες. Άνοιξαν εστιατόρια, μπουτίκ, συνεργεία αυτοκινήτων, κέντρα αισθητικής, αρτοποιεία, καφέ και μπαρ. Αλλά και μετέτρεψαν τα παλιά οικογενειακά αυτοκίνητα σε συλλογικά ταξί.

Φωτογραφία: Reuters/Enrique De La Osa

Χάρη σε αυτή την επιχειρηματική πρωτοβουλία, ένας οδηγός ταξί μπορούσε έως και σήμερα να κερδίζει από 10 έως και 20 φορές περισσότερα χρήματα από ένα δημόσιο υπάλληλο, οι απολαβές του οποίου ανέρχονται κατά μέσον όρο στα 848 κουβανικά πέσος, δηλαδή ποσό που δεν είναι μεγαλύτερο των 30 ευρώ.

Η κυβέρνηση του Μιγκέλ Ντίας-Κανέλ θέλει να οδηγήσει την Κούβα προς μια νέα εποχή και επιθυμεί να αναδείξει τις δημόσιες συγκοινωνίες στην Αβάνα. Στο πλαίσιο αυτό, προχωράει στην προμήθεια 90 καινούργιων λεωφορείων και 400 minibus για την κάλυψη των αναγκών μαζικής μεταφοράς στην κουβανική πρωτεύουσα. Παράλληλα, ανακάλεσε περισσότερες από 2.000 αδειών ταξί (σε σύνολο έξι χιλιάδων), δεδομένου ότι πολλοί οδηγοί προμηθεύονταν τα καύσιμά τους από οδηγούς κρατικών αυτοκινήτων, δημιουργώντας ζημιά στον κρατικό κορβανά.

[Total: 0    Average: 0/5]