Σε ανοδική πορεία οι εξαγωγές του ελληνικού κρασιού

Οι Κορεάτες, οι Κινέζοι και οι Ιάπωνες ζητούν όλο και περισσότερο φιάλες με ελληνικές ετικέτες.

Μόνο τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2016 οι εξαγωγές ελληνικού κρασιού προς τη Νότιο Κορέα αυξήθηκαν κατά 407% και διαμορφώθηκαν στα 47.000 δολάρια. Η αύξηση είναι θεαματική εάν συγκριθεί με τα στοιχεία του 2013, έτος κατά το οποίο οι ελληνικές εξαγωγές κρασιού προς τη χώρα ανέρχονταν μόλις στα 5.000 δολάρια.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι στη χώρα δραστηριοποιούνται ήδη 15 ελληνικές επιχειρήσεις οινοποιίας. Συστηματικές προσπάθειες καταβάλουν το Κτήμα Γεροβασιλείου, το κτήμα Άλφα και το κτήμα Βιβλία Χώρα. Σημαντικός είναι και ο ρόλος του Παύλου Τσανγκ, ελληνοκορεάτης έμπορος που τα τελευταία χρόνια ζει στην Κορέα και εμπορεύεται εμφιαλωμένους ελληνικούς οίνους.

%ce%b3%ce%b5%cf%81%ce%bf%ce%b2%ce%b1%cf%83%ce%b9%ce%bb%ce%b5%ce%af%ce%bf%cf%85
Κτήμα Γεροβασιλείου

Στην Κορέα και στις υπόλοιπες αγορές του κόσμου φθάνουν και τα πατρινά κρασιά, όπως η Achaia Values, που αποτελεί το γραφείο Εξαγωγών του Επιμελητηρίου Αχαΐας.

Οι Έλληνες οινοποιοί, σε συνεργασία με την Enterprise Greece, έχουν ξεκινήσει από τις αρχές του 2016 ένα πρόγραμμα για την προβολή και προώθηση των ελληνικών κρασιών στην Κορέα.

Η Enterprise Greece, είναι σύμμαχος στις προσπάθειες των Ελλήνων οινοπαραγωγών σε σχέση με τις εξαγωγές, η οποία στηρίζει την προβολή των κρασιών στο εξωτερικό.

%ce%ba%cf%84%ce%ae%ce%bc%ce%b1-%ce%b2%ce%b9%ce%b2%ce%bb%ce%af%ce%b1-%cf%87%cf%8e%cf%81%ce%b1
Κτήμα Βιβλία Χώρα

Τα σχέδια του οργανισμού, ο οποίος προτίθεται να διαθέσει το ποσό των 5,5 εκατ. ευρώ για το 2017, είναι να προβληθούν τα κρασιά για τους υπόλοιπους μήνες του 2016 και για το 2017 σε Αμερική, Καναδά, Ελβετία, Κίνα, Κορέα και Ιαπωνία.

Το 2016, ο Οργανισμός υλοποίησε προγράμματα προώθησης του ελληνικού κρασιού σε αυτές τις χώρες με γευσιγνωσία σε ειδικούς χώρους, master class σεμινάρια, διαφημιστικές καταχωρήσεις, επισκέψεις δημοσιογράφων στην Ελλάδα, καθώς και έκδοση φυλλαδίου και βιβλίου για τον ελληνικό αμπελώνα σε ξένες γλώσσες.

%ce%ba%cf%84%ce%ae%ce%bc%ce%b1-%ce%ac%ce%bb%cf%86%ce%b1-%ce%b1%ce%bc%cf%80%ce%b5%ce%bb%cf%8e%ce%bd%ce%b1%cf%82
Κτήμα Άλφα

Ανερχόμενη αγορά είναι και η Ιαπωνία, καθώς κι εκεί οι εξαγωγές του ελληνικού κρασιού αυξήθηκαν κατά 87%, το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιλουλίου 2016. Ανάλογες, εξαγωγικές προσπάθειες γίνονται και στην Κίνα, με την αγορά να επεκτείνεται ετησίως κατά 25%.

Εκτός από την Ασία, οι Έλληνες παραγωγοί κοιτάζουν προς στην Ελβετία, τον Καναδά καθώς και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

Το τελευταίο καιρό γίνονται κινήσεις να τοποθετηθούν κρασιά με ελληνικές ετικέτες στα σούπερ μάρκετ του Καναδά. Ο Μπουτάρης ήταν εκείνος που άνοιξε το δρόμο προς την Καναδική αγορά, κερδίζοντας τους Καναδούς με το Μοσχοφίλερο και το αγιωργίτικο.

skoyras
Κτήμα Σκουράς

Της μόδας έγινε το ελληνικό κρασί και στην αμερικανική αγορά. Εκπρόσωποι της εταιρείας Μπουτάρη βρέθηκαν τις προηγούμενες ημέρες στη Νέα Υόρκη, για να συμμετάσχουν στην ειδική εκδήλωση “New York Wine Experience”, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο για να παρουσιάσει τα 100 καλύτερα κρασιά του κόσμου, με όλη την ελίτ των γευσιγνωστών, με κόστος εισόδου 2.500 δολάρια. Το μοναδικό ελληνικό κρασί που συμμετείχε στην εκδήλωση ήταν το Grand Reserve Naoussa Boutari. Στην αγορά των ΗΠΑ, οι εξαγωγές αυξήθηκαν το τελευταίο χρόνο κατά 10% σε όγκο και 30% σε αξία, ενώ σημαντική ήταν και η αύξηση των εξαγωγών προς την Αυστραλία.

at-25-dr-boozes-wine-of-the-week-is-grande-reserve-naous

Στις αγορές της Αυστραλίας και της Ιαπωνίας στοχεύει και το κτήμα Σκουράς, ενώ δίνει ήδη το παρών στην Αμερική και τον Καναδά με τις ελληνικές ποικιλίες Μοσχοφίλερο και Νεμέα.

Αυτή είναι και η δυναμική απάντηση των Ελλήνων οινοπαραγωγών, προς την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης και τη μείωση της κατανάλωσης κρασιού στη χώρα μας.

Θ.Γ.

[Total: 0   Average: 0/5]