Νότια Γαλλία: Τα κεραμικά του Πικάσο σε δημοπρασία

Μια από τις πιο περιζήτητες συλλογές κεραμικής του 20ου αιώνα, είναι η εκπληκτικής πληρότητας ιδιωτική συλλογή του Λόρδου και της Λαίδης Ατένμπορο, που επί 50 χρόνια συνέλεγαν τα κεραμικά του Πικάσο.

Τα περισσότερα από αυτά τα εντόπιζαν στη νότιο Γαλλία όπου περνούσαν τις διακοπές τους, στο μέρος όπου και ο ίδιος ο Πικάσο είχε αρχίσει να εκφράζει το ενδιαφέρον του για την κεραμική.

Η ονομαστή συλλογή προσφέρεται από τον οίκο Sotheby’s προς δημοπράτηση στις 22 Νοεμβρίου Lord & Lady Attenborough: A Life in Art-The Celebrated Private Collection of Picasso Ceramics).

4722

Η συλλογή περιλαμβάνει βάζα, πιάτα και κανάτες, σε διάφορα σχήματα και μεγέθη, με τα χαρακτηριστικά μοτίβα που προτιμούσε ο Πικάσο, πρόσωπα και προσωπεία, φυτά, άνθη, πουλιά και ζώα. Κάθε ένα κεραμικό έχει τιμή εκκίνησης μερικές χιλιάδες ή μερικές εκατοντάδες ευρώ.
Από το 1947 μέχρι τις αρχές του 1970, η ενασχόληση του Πικάσο με την κεραμική είχε ως αποτέλεσμα μια σειρά έργων που δημιουργήθηκαν με το ίδιο πάθος όπως οι πίνακές του, τα γλυπτά και τα σχέδιά του. Οι κανάτες, τα βάζα, τα πιάτα, τα μπολ, αποδεικνύουν την παιχνιδιάρικη πλευρά του δασκάλου της σύγχρονης τέχνης.

Ήταν το καλοκαίρι του 1946 που ο Πικάσο συνάντησε για πρώτη φορά την Suzanne Douly και τον Georges Ramié στο εργαστήριό τους Madoura, που είχαν ανοίξει το 1938, στην πόλη Vallauris της Νοτιοδυτικής Γαλλίας. Κατά τη διάρκεια της τυχαίας του συνάντησης με τους Ramiés ήταν τόσο ενθουσιασμένος από την κεραμική ως μέσο έκφρασης, που αμέσως έκατσε σε έναν πάγκο και πέρασε το απόγευμα του δημιουργώντας μικρά κεραμικά ζωάκια.
Η εμπειρία έμελλε να αποδειχθεί εξαιρετικά δυνατή για τον Πικάσο, ο οποίος γοητεύτηκε από τις καλλιτεχνικές δυνατότητες και τις προκλήσεις που προσέφερε η κεραμική. Συνδυάζοντας τα με το υπόλοιπο έργο του, τα κεραμικά του επέτρεπαν μια πλούσια συνδιαλλαγή ιδεών αναφορικά με την εικόνα και τη φόρμα.

Τα σύνολα αυτά, από τα οποία υπάρχουν σήμερα 633, «δένονταν» συνήθως σε εκδόσεις των 25 έως 500. Οι εκδόσεις αυτές είτε είναι εντυπώσεις (empreintes originales) από εκμαγεία που είχαν δουλευτεί από τον Πικάσο – κάποια από τα οποία είχαν μείνει άβαφα ή είχαν δουλευτεί από το προσωπικό του Madoura ακολουθώντας τα σχέδια του καλλιτέχνη – είτε εξουσιοδοτημένα αντίγραφα πρωτότυπων σχεδίων του.

[Total: 1   Average: 5/5]