Η διατροφή μπορεί να “κλέψει” την ενέργεια μας

Κόπωση, αϋπνία, χαμηλή ενέργεια και φυσικά, απόδοση σε ό,τι κάνουμε. Πόσο συχνά παραπονιόμαστε για αυτά; Και εαν δεν υπάρχουν αποδεδειγμένες ασθένειες που τα προκαλούν αυτά τα συμπτώματα, τότε που οφείλονται; Το έντονο και συνεχόμενο άγχος, ή έλλειψη άσκησης, το κάπνισμα, η μεγάλη κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, ο κακός ύπνος, οι κακές διατροφικές συνήθειες και η φαρμακολατρεία μας, είναι μερικοί από τους παράγοντες που δημιουργούν αυτή τη γενικότερη έλλειψη ενέργειας.

Σύμφωνα με μελέτες, πολύ σημαντικός παράγοντας για τα επίπεδα της ενέργειας του σώματό μας, αναδεικνύεται η διατροφή.

Παίρνετε πρωϊνό; Και αν ναι πόσο ποιοτικό είναι τελικά; Οι έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση πρωινού μάς προσφέρει σημαντικές πιθανότητες, να καλύψουμε τα 2/3 της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης στις περισσότερες βιταμίνες και μέταλλα, συμπεριλαμβανομένου και του σιδήρου. Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου της Ουλμ στη Γερμανία, η λήψη πρωινού επηρεάζει σημαντικά την απόδοση, τη συγκέντρωση, τη μνήμη και τη διάθεση. Επιπρόσθετα, άνθρωποι που παίρνουν πρωινό εμφανίζουν σπανιότερα κατάθλιψη ή άγχος, σκέφτονται πιο γρήγορα και πιο καθαρά, αισθάνονται λιγότερη κούραση και υπνηλία.

Και όταν λέμε καλής ποιότητας πρωινό τι εννοούμε; Μιλάμε φυσικά για πρωϊνό που περιλαβάνει προϊόντα όπως: γιαούρτι, γάλα, μέλι, βρόμη, ψωμί και φρυγανιές ολικής άλεσης, φρούτα, χυμούς, αβγά, μαρμελάδες χωρίς προσθήκη ζάχαρης, τυρί και ξηρούς καρπούς.

Τρώτε πολλούς υδατάνθρακες; Σας αρέσουν τα γλυκά και οι σφολιάτες; Μάθετε ότι οι απλοί υδατάνθρακες όπως η ζάχαρη και το επεξεργασµένο λευκό αλεύρι, μεταβολίζονται γρήγορα από τον οργανισµό, με αποτέλεσμα να ανεβάζουν απότοµα τα επίπεδα ενέργειας. Ομως μετά από 1 έως 3 ώρες η στάθμη του σακχάρου πέφτει κατακόρυφα, προκαλώντας σημαντική κάμψη της ενεργητικότητάς μας. Από την άλλη πλευρά η κατανάλωση σύνθετων υδατανθράκων όπως: µαύρο ψωµί, δηµητριακά πρωινού, µπάρες δηµητριακών, φρούτα και οι χυµοί τους, αµυλώδη λαχανικά (όπως ο αρακάς, όσπρια, πατάτες, ρύζι κ.ά.), βοηθούν ώστε να απελευθερώνεται ενέργεια στον οργανισµό µε αργό ρυθµό, η οποία και διατηρείται σταθερά σε υψηλά επίπεδα.

Επίσης αξίζει να επισημάνουμε, ότι η μέτρια πρόσληψη καφεΐνης (π.χ. 2-3 φλιτζάνια καφέ ή τσάι) συμβάλλει στην τόνωση του οργανισμού, μειώνει το αίσθημα κόπωσης και βελτιώνει τη νοητική λειτουργία. Ωστόσο, σύμφωνα με μια μεγάλη μελέτη του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ, η υπερβολική πρόσληψη καφεΐνης έχει αντίστροφη δράση, κουράζοντας το νευρικό μας σύστημα.

M.K.

Υδατάνθρακες:
[Total: 0   Average: 0/5]