Βασικές αρχές διατροφής

Photo – Κείμενο: Θεανώ Γαρμπή

Συσκευασμένοι χυμοί

Βαπτίζεται “φυσικός” ο χυμός που είναι σε συσκευασία, ενώ δεν έχει απολύτως καμία σχέση με οτιδήποτε φυσικό. Είναι ένα επεξεργασμένο-νεκρό προϊόν με συντηρητικά, επιβλαβή ζάχαρη ή υποκατάστατό της, ακόμα πιο επιβλαβή. Τα περί θρεπτικών συστατικών δεν ισχύουν, όταν ο πραγματικός χυμός που στύβουμε εμείς οι ίδιοι, σε μισή ώρα έχει οξειδωθεί και δεν έχει την ίδια θρεπτική αξία. Πόσο μάλλον, ένα επεξεργασμένο προϊόν που πρόκειται να μείνει στο ράφι μέρες ή και μήνες.

Μαγειρεμένο Φαγητό

Το υγιεινό, είναι το πρωτογενές. Ότι παράγει και μας προσφέρει η φύση, χωρίς καμία επεξεργασία ή παρέμβαση. Η διατροφή μας για να είναι υγιεινή πρέπει να περιλαμβάνει πρωτογενή συστατικά και μάλιστα βιολογικής καλλιέργειας.

Η θερμότητα καταστρέφει τα ένζυμα και αλλοιώνει τη τροφή κάνοντάς την άπεπτη. Έτσι, η μαγειρεμένη τροφή, δεν δίνει αρκετά θρεπτικά συστατικά, αλλά αντίθετα παίρνει, διότι για να βγουν οι άπεπτες τροφές από τον οργανισμό απαιτείται ενέργεια. Για παράδειγμα, η ωμή πιπεριά που θα φάμε στη σαλάτα, θα διασπαστεί και θα χωνευτεί με τα δικά της ένζυμα, χωρίς να επιβαρύνει τον οργανισμό, και θα προσφέρει τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία της σε ζωντανή οργανική μορφή, άμεσα προβλέψιμη και αξιοποιήσιμη από τα κύτταρα και τους ιστούς. Γι αυτό, οι ωμές σαλάτες, τα ωμά λαχανικά και φρούτα, είναι μια πολύ καλή “προσθήκη” στην διατροφή μας, καθημερινά.

Νερό

Πρέπει να πίνουμε  1,5 με 2 λίτρα νερό την ημέρα. Αυτό σημαίνει 8 ποτήρια, εκτός κι αν πίνουμε και φρέσκο χυμό πορτοκάλι που το υπολογίζουμε σαν νερό.
Το νερό πρέπει να είναι χωρίς χλώριο. Για να φύγει, βάζουμε το νερό της βρύσης σε μια γυάλινη κανάτα με ανοιχτό το στόμιο και σε 1 ώρα το χλώριο θα έχει εξατμιστεί. Ο καφές, το τσάι και ότι ποτό κυκλοφορεί σε συσκευασία μας αφυδατώνει.

Τροφές

Πρέπει να τρώμε αλκαλικές τροφές και όχι όξυνες. Το ph του οργανισμού μας είναι 7.4, δηλαδή ελαφρά αλκαλικό. Για να διατηρήσουμε τη τιμή αυτή, πρέπει να τρώμε κατά 80% αλκαλικές τροφές, όπως φρούτα και λαχανικά, και όχι όξινες όπως κρέας, γαλακτοκομικά, γλυκά, επεξεργασμένα. Η υγιεινή διατροφή είναι ο πρωτεύων παράγοντας για την υγεία, είναι υπεύθυνη κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό για την καλή υγεία.

Σωστός συνδυασμός τροφών

Το πεπτικό μας σύστημα μπορεί να χωνέψει τροφές σωστά, μεμονωμένες και όχι ανακατεμένες σε περίεργους συνδυασμούς. Κάθε κατηγορία τροφής θέλει τα δικά της ένζυμα για να χωνευτεί, οπότε όταν στο στομάχι υπάρχουν και υδατάνθρακες και πρωτεΐνες και λίπη, το πεπτικό μας σύστημα δεν ξέρει ποιο ένζυμο να χρησιμοποιήσει. Σε αυτή την περίπτωση, αντί της πέψης των τροφών έχουμε τη ζύμωση τους και τη σήψη τους.
Ποτέ δεν συνδυάζουμε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες, όπως κρέας με πατάτες ή μακαρόνια με κιμά. Συνδυάζουμε πρωτεΐνες με λαχανικά και υδατάνθρακες με λαχανικά. Και πότε δεν τρώμε φρούτα μετά το γεύμα, επειδή τα φρούτα χωνεύονται στο λεπτό έντερο και όχι στο στομάχι. Οπότε θα πρέπει να βρίσκουν το στομάχι άδειο για να κατευθυνθούν ανεμπόδιστα στο λεπτό έντερο. Αν βρουν γεμάτο στομάχι και εγκλωβιστούν εκεί θα υποστούν ζύμωση.

Αλκαλικές τροφές

1) Εξαιρετικά  αλκαλικές: ph 8,5/9,0

Λεμόνια, καρπούζι (τρώμε και τα κουκούτσια), Ακτινίδιο, Ανανάς, Δαμάσκηνα, Καγιέν, Αντίδια, Αχλάδια, Λάιμ, Μαϊντανός, Μάνγκο, Νεροκάρδαμο, Παπάγια, Πεπόνι, Passion Fruit, Σπαράγγι (καθαρίζει τα νεφρά), σταφύλια, σταφίδες ξανθές, σύκα ξερά, χουρμάδες ξεροί, χυμοί φρούτων (ισχυρός μειωτής οξύτητας, αποτοξινώνει.), χυμοί λαχανικών (ανάλογα τα λαχανικά και το πόσο γλυκά είναι).

2) Μέτρια αλκαλικές: ph 7,5/8,0

Αβοκάντο, Αλεύρι Αραρούτι (υποκατάστατο του καλαμποκάλευρου, περιέχει υψηλό ασβέστιο), Αλφάλφα (πλούσια σε ένζυμα, άριστη ευπεψία), Αλάτι θαλασσινό (Με λαχανικά-η περιεκτικότητα λαχανικών ανεβάζει την αλκαλικότητα), αρακάς, αχλάδια (λιγότερο γλυκά), βότανα πράσινα, Μαρούλι πράσινο, Μήλα γλυκά, Μπανάνες ώριμες, Νεκταρίνι, Μούρα, Ροδάκινα γλυκά, Καρότα, Σέλινο και σκόρδο (ανεβάζουν την αλκαλικότητα των τροφών), Κολοκύθα γλυκεία, Γκρέιπφρουτ, σπανάκι, σταφίδα (λιγότερο γλυκεία), σταφίδες κορινθιακές, σύκα, φραγκοστάφυλα, χουρμάδες (φρέσκοι), καλαμπόκι (γλυκό φρέσκο), κολοκύθα (λιγότερο γλυκεία), κουκιά, κουνουπίδι, λάχανο, μαρούλι (ανοιχτό πράσινο), μήλα (ξινά), μηλόξιδο, μπαμπού φύτρα, Μπρόκολο, Παντζάρι, πιπεριά πορτοκαλί, Ροδάκινα (λιγότερο ξινά), Σταφύλια (Ξινά), Σμέουρα, πιπερόριζα (τζίτζερ φρέσκια), χαρούπια, φράουλες, Φασολάκια (φρέσκα πράσινα).

3) Τροφές ελαφρώς αλκαλικές, προς ουδέτερες 7,0/7,5

Αγγούρι, Αγκινάρα, θαλασσινό αλάτι, Αμύγδαλα (Τα μουσκεύουμε 12 ώρες και τα τρώμε ξεφλουδισμένα), Αμάρυνθος, Βύνη κριθαριού, Γιδίσιο γάλα, Τυρόγαλο (άβραστο) =Υψηλό Νάτριο για βοήθεια στη πέψη, Ελαιόλαδο, ελιές ώριμες, Καρύδα φρέσκια, Κάστανα (ξερά, ψημένα), κεράσια, Κεχρί, Κινόα, Κολοκάσια, κρεμμύδι, Πράσο, Ραβέντι, Ρεπάνι, Σουσάμι (σπόροι ολόκληροι), σόγια φασόλια (ξερά), Σόγια γάλα &Τυρί = Υψηλό επίπεδο αφομοιώσιμου ασβεστίου, Τόφου, Ντομάτες (ελαφρώς ή μέτρια γλυκείες), μανιτάρια, κρόκοι αβγών, Μουστάρδα, Μπάμιες, Ξίδι ρυζιού, Μπαχαρικά, Μέλι (ανεπεξέργαστο), Μελιτζάνα, Μίσο, (πάστα Σόγιας), πίκλες σπιτικές, Μοσχοκάρυδο, Λαχανάκια Βρυξελλών, Μαγιονέζα (σπιτική).

[Total: 0   Average: 0/5]