Ψευδάργυρος – Zn

Ψευδάργυρος – Zn

Πόσο ψευδάργυρο χρειαζόμαστε κάθε μέρα

Οι ενήλικοι: 10-15 mg

Τα παιδιά: 8 mg

Ο ψευδάργυρος θεωρείται ότι προλαβαίνει την υπέρταση και την αρτηριοσκλήρυνση. Για αυτό, ενώ είναι ιχνοστοιχείο, δηλαδή από τα μέταλλα που ελάχιστα ίχνη τους αρκούν στο σώμα μας, θεωρείται ένα από τα πιο απαραίτητα.

Από πηγές που μελετήθηκαν:

  1. Ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητος για τη μυική δραστηριότητα και τη λειτουργία της πέψης. Για μια καλή πέψη, οι μυς πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση.
  2. Βοηθάει το σώμα να αντισταθεί και να ξεπεράσει αρρώστιες.
  3. Συντελεί στην παραγωγή φυσικής ινσουλίνης από το πάγκρεας και στην καλή λειτουργία των γεννητικών αδένων και του θυρεοειδούς.
  4. Παίζει ενεργά ρόλο στη σύνθεση της πρωτεΐνης των κυττάρων του δέρματος και του κολλαγόνου.
  5. Είναι καταλύτης μέσω του οποίου, δημιουργείται ενέργεια, απαραίτητη για τη σωστή αποθήκευση των ζαχάρων και των αμύλων και βοηθάει στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών και των υδατανθράκων.
  6. Είναι απαραίτητος για τη σωστή αναπνοή των ιστών.
  7. Βοηθάει στην παραγωγή των αρσενικών ορμονών, καθώς και στη γρήγορη θεραπεία των πληγών.

Όταν έχουμε έλλειψη, φαίνεται από την εξασθένιση του μυικού συστήματος, από ανωμαλίες στο αναπαραγωγικό σύστημα, δυσκοιλιότητα και καθυστέρηση στην επούλωση των τραυμάτων.

Έλλειψη ψευδαργύρου παρατηρείται στους διαβητικούς και στους αναιμικούς (εξαιτίας της ασθένειας).

Στο αίμα του ανθρώπου το 75% βρίσκεται στα ερυθρά αιμοσφαίρια, το 22% στο πλάσμα, το 3% στα λευκά αιμοσφαίρια.

Υπάρχουν πολλές φυσικές πηγές για να παίρνουμε τον ψευδάργυρο που χρειάζεται ο οργανισμός μας. Το κακό όμως είναι ότι η μεγαλύτερη ποσότητα του καταστρέφεται κατά την βιομηχανική επεξεργασία των τροφών.

Οι καλύτερες πηγές φυσικού ψευδαργύρου (και πόσα mg περιέχονται σε 100 γραμμάρια)

 

 

 

 

 

 

Ψευδάργυρο περιέχει και το κουκουνάρι.

Πηγή: “Συνδυασμοί-Βιταμίνες” του Κώστα Μπαζαίου

[Total: 0    Average: 0/5]