ΠΟΥ: Διατροφικές συμβουλές εν μέσω της πανδημίας Covid-19

Η αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος του οργανισμού, μέσω ελλιπούς ή κακής διατροφής, συντείνει τόσο στην εμφάνιση χρόνιων ασθενειών, όσο και στην προσβολή του σώματός μας από μολυσματικές νόσους. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) συστίνει κατευθύνσεις ως προς την υιοθέτιση ένός υγιούς διατροφικού προτύπου, ειδικά εν μέσω της πανδημίας Covid-19.

– Καταναλώστε φρέσκα, μη επεργασμένα, φρέσκα τρόφιμα σε καθημερινή βάση
– Περιλάβετε στη διατροφή σας, φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς και σπόρους, προϊόντα ολικής άλεσης, ψάρια, κρέας, αυγά, και γαλακτοκομικά.
– Στοχεύστε στην κατανάλωση 4 μερίδων φρούτων και 5 μερίδων λαχανικών ημερησίως, 180g δημητριακών και 160g κρέατος (λευκό κρέας 2-3 φορές/εβδ. – κόκκινο κρέας 1-2 φορές/εβδ.) και οσπρίων.
– Για σνακ, επιλέξτε ωμά λαχανικά και φρέσκα φρούτα για σνακ αντι για επεξεργασμένα τρόφιμα που περιέχουν αλάτι και ζάχαρη.
– Μη μαγειρεύετε για πολλή ώρα τα φρούτα και τα λαχανικά γιατί χάνουν μέρος των βιταμινών τους.
– Σε περίπτωση που επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε λαχανικά σε κονσέρβα ή αποξηραμένα φρούτα, φροντίστε να μην περιέχουν επιπλέον αλάτι και ζάχαρη.
– Πίνετε 8-10 ποτήρια νερού ημερησίως. Μπορείτε να καταναλώνετε και άλλα ροφήματα όπως για παράδειγμα λεμονάδα χωρίς ζάχαρη, τσάι, ή καφέ (προσοχή στην κατανάλωση καφεΐνης αλλά και στην αποφυγή πρόσθετης ζάχαρης).
– Εστιάστε στην πρόσληψη καλών λιπαρών (μπορούμε να τα βρούμε στα λιπαρά ψάρια, το ελαιόλαδο, το αβοκάντο κλπ.) συγκριτικά με τα κορεσμένα (που βρίσκονται π.χ. σε λιπαρά κρέατα, στο βούτυρο κ.λπ).
– Επιλέξτε λευκό κρέας (π.χ. πουλερικά) και ψάρια αντι για κόκκινο κρέας. Αποφύγετε το επεξεργασμένο κρέας που είναι υψηλό σε λίπος και αλάτι.
– Επιλέξτε γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών.
– Αποφύγετε τα βιομηχανοποιημένα τρανς λιπαρά οξέα που βρίσκονται κυρίως στα επεξεργασμένα τρόφιμα.
– Περιορίστε την προσθήκη αλατιού στο μαγείρεμα αλλά και των καρυκευμάτων που είναι πλούσια σε νάτριο όπως για παράδειγμα η σόγια σος. Υπολογίστε να καταναλώνετε λιγότερο από από 5g άλατος ημερησίως (περίπου 1 κ.τ.γ.). Προτιμήστε το ιωδιούχο αλάτι.
– Αποφύγετε την κατανάλωση τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι και ζάχαρη. Περιορίστε την κατανάλωση ροφημάτων που εμπεριέχουν ζάχαρη όπως για παράδειγμα οι τυποποιημένοι χυμοί φρούτων.
– Προτιμήστε φρέσκα φρούτα έναντι γλυκών.

Πηγή: http://www.emro.who.int/nutrition/nutrition-infocus/nutrition-advice-for-adults-during-the-covid-19-outbreak.html

[Total: 1    Average: 5/5]