Μαγγάνιο Mn – Κακή μνήμη όταν λείπει

Πόσο Μαγγάνιο χρειαζόμαστε κάθε μέρα: 1- 50 mg

Το Μαγγάνιο είναι ένα από τα πιο χρήσιμα ιχνοστοιχεία. Συγκεκριμένα, είναι απαραίτητο για την υγεία της υπόφυσης και για την καλή λειτουργία των ωοθηκών.

Για αυτό η έλλειψή του φαίνεται πολλές φορές από πόνους στα μάτια, κακή μνήμη, ζάλη, και μακροχρόνιες διαταραχές της αναπαραγωγής, καθώς και διαταραχές του μεταβολισμού του λίπους και αναστολή της σωματικής ανάπτηξης.

Όπως αναφέρει ο υφηγητής, Ενδοκρινολόγος κ. Δημήτρης Κούτρας, με τη χορήγηση Μαγγανίου σε πειραματόζωα προλαβαίνουμε την ανάπτυξη αρτηριοσκλήρυνσης, ενώ αντίθετα, δηλητηρίαση από υπερκατανάλωση Μαγγανίου μπορεί να προκαλέσει από πονοκεφάλους και ψυχικές – νευρωτικές διαταραχές μέχρι ανικανότητα και αναστολή της σωματικής ανάπτυξης.

Επίσης, το πολύ Μαγγάνιο εμποδίζει την απορρόφηση του Ασβεστίου, Φωσφόρου και Σιδήρου από τον οργανισμό μας.

Οι καλύτερες πηγές φυσικού Μαγγανίου (ποσότητες σε mg):

Φύλλα τσαγιού 28

Γαρύφαλλα 26

Δάφνη 6,7

Βρώμη 4,9

Φουντούκια 4,2

Κάστανα 3,7

Στάρι 3,6

Κριθάρι 3,2

Ηλιόσποροι 2,5

Μπιζέλια 2,0

Αμύγδαλα 1,9

Γαγγύλια 1,8

Καρύδια 1,7

Ρύζι 1,7

Σαλιγκάρια 1,5

Φιστίκια 1,4

Μέλι 1,4

Ανανάς 1,1

Και σε μικρότερες αλλά υπολογίσιμες ποσότητες υπάρχει στις μπανάνες, τα ακτινίδια, το συκώτι, τη μέντα, τις ελιές, το μαϊντανό, τις πατάτες, το σπανάκι, τη μάγια μπύρας, τις λαχανίδες, το μαρούλι και τα καρότα.

Πηγή: Από το Βιβλίο »Συνδυασμοί Βιταμίνες – Τα μυστικά της Υγιεινής Διατροφής”

[Total: 0    Average: 0/5]